12.02.2013

Książka | Ever - Alyson Noel

Dzisiaj książka Alyson Noel - Ever, wydana w 2010 roku. Zaczne od opisu, wzięłam go ze strony empika, więc nie wiem czy to jest ten z odwrotu książki, ale obstawiam, że raczej tak:

"Niezwykła opowieść o Nieśmiertelnych i nowym świecie, w którym prawdziwa miłość nigdy nie umiera.
Pewnego koszmarnego dnia szesnastoletnia Ever Bloom traci w wypadku samochodowym najbliższą rodzinę. Od tej chwili staje się medium – słyszy myśli różnych ludzi, widzi ich aurę i dzięki przelotnemu choćby dotykowi może poznać ich przeszłość. Te nadprzyrodzone umiejętności sprawiają, że otoczenie traktuje ją jak dziwadło, więc Ever zamyka się w sobie i odgradza od świata.
Wszystko się zmienia, kiedy dziewczyna poznaje Damena Auguste’a. Tylko on potrafi wyciszyć dudniące w jej głowie głosy i wejrzeć w jej duszę. Dzięki niemu Ever wchodzi w świat alchemii i magii, dowiadując się rzeczy, o których zwykły śmiertelnik nie ma pojęcia. Kim jest Damen? Skąd pochodzi? Jakie sekrety skrywa? Na te pytania Ever nie zna odpowiedzi. Wie jedynie, że zakochała się bez pamięci i że jej życie wkrótce zmieni się nie do poznania.
"Ever" rozpoczyna cykl zatytułowany „Nieśmiertelni”. Powieść zdobyła wiele nagród, m.in. Publishers Weekly Bestseller, USA Today Bestseller, Top Choice Award – Flamingnet Reviews i A Borders Bestseller for teens. Przez 31 tygodni zajmowała 1. miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa”."

Czytałam ją jakiś czas temu, gdyż dostałam ją od koleżnaki, chyba na mikołajki, ale pewności nie mam (chociaż to chyba nieistotne). W każdym bądź razie, powiedziała mi wtedy, że to jest książka, która podoba się każdemu, kto lubi tego rodzaju książki (romnas, fantasy, moim zdaniem). I zgodnie z jej opinią, kiedy przeczytałam książkę, naprawdę bardzo ją polubiłam.

Pierwsza część jest dość wciągająca, chwilami przewidywalna, ale jeśli ktoś lubi wampiry, nieśmiertelnych i tego typu rzeczy, napewno się spodoba.

Jeśli chodzi o kolejne części, to mam wrażenie, że jest to troche takie 'ciągnięcie', ale może trafi w wasze gusta. W sumie nie czytałam wszytskich części, tylko pierwszą i drugą, ale kiedy przeczytałam drugą część już nie mogłam się przekonać, aby zacząć trzecią (która swoją drogą leży już chyba z pół roku - jak nie więcej - na mojej półce), miałam przed tym ogromne opory, ale jakoś tak sie aktualnie złożyło, że nie mam co czytać, więc zaczełam dzisiaj, dopiero 2 rozdziały, no ale zobaczymy, może jeszcze ponownie przekonam się do tej serii.

Części:
1. "Ever"
2. "Błękitna godzina"
3. "W cieniu klątwy"
4. "Mroczny płomień"
5. "Nocna gwiazda"
6. "Na zawsze"

No więc jeszcze co do książki, kiedy czytam opinie w internecie, są bardzo podzielone, dużo osób uważa całą sage za genialną, nawet lepszą od 'Zmierzchu' inni uważają ją za zbyt przewidywalną, ale zważając na ilość pozytywnych opini, chyba jednak spróbuję przeczytać słą sagę i dam wam znać co myślę. :)

Tak czy siak, myśle, że warto przeczytać, chociażby, żeby określić czy należy się do grupy pozytywnych czy negatywnych opini. :)

Jeśli chodzi o ekranizację, to nie ma jeszcze żadnych konkretnych informacji, wiem jedynie, że prawa do ekranizacji zakupione zostały przez producentów "zmierzchu", więc liczę, że będzie to bardzo dobry film, jednak nie wiedomo, kiedy sie go doczekamy, gdyż nie znalazłam żadnych informacji na temat tego, kiedy zacznie się produkcja lub chociaż kto i kiedy napisze scenariusz. Myśle, że na ekranizacje możemy jeszcze dłuugo poczekać.

A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku,
każdy komentarz sprawia nam przyjemność i motywuje do dalszej pracy.
Jeśli dodasz jakiś komentarz zajrzyj tu czasem, bo zwykle na nie odpowiadamy.
Alicja Dominika&Ulotna