15.02.2013

Książka | Cienie - Amy Meredith

Czeeść,
siegnęłam po tą książke z polecenie koleżanki, miałam zamiar przeczytać ją zdecydowanie trochę później, ale wyniknęły sprawy na które nie miałąm wpływu, mianowicie wypożyczyłam maksymalną liczbę książek z biblioteki, a ktoś oddał książke, którą sobie wcześniej zamówiłam i musiałam coś oddać, aby nie minęła moja kolejka, tak więc zabrałam się za najcieńczą książkę jaką miałam i mimo niewielkiej ilości czasu udało mi się ją przeczytać w dwa dni.

No ale pomijając okoliczności sięgnięcia po książkę... Przeczytałam "Cienie" (Saga Dotyk Cimności) autorstwa Amy Meredith, wydane w 2010 roku (znowu zaskoczenie -.-). I musze przyznać, że trochę się zawiodłam, ale opinia na koniec.

Opis:

"Początek tajemniczych, romantycznych i pełnych humoru przygód śmiertelnej dziewczyny - jedynej, która może pokonać demony panoszące się w modnym kurorcie.
Ale nie samą walką ze złem człowiek żyje...
Eve jest ładna, popularna, mieszka we wspaniałej rezydencji w Hamptons, kocha zakupy i designerskie ciuchy, i nie ma większych zmartwień poza tym, że zdarza jej się przekroczyć wyznaczony przez rodziców limit na karcie kredytowej - do czasu, gdy w jej liceum zjawia się dwóch nowych chłopaków.
Luke, który zmienia dziewczyny jak rękawiczki, od razu wpada jej w oko; tajemniczy, małomówny Mal działa na nią jak magnes.
Obaj są fantastyczni, a wybór trudny. Zwłaszcza kiedy Eve odkryje, że nieprzypadkowo przybyli do miasta, w którym nagle zaczyna roić się od demonów..."



Więc, mój opis brzmi tak: Początek roku szkolnego. Do Deepdane (wydaje mi się, że tak nazywało się to miejsce, ale nie chce mi sie sprawdzać, w sumie to akurat niezbyt istotne) wprowadza sie dwóch nowych chłopaków. Jeden z nich - Luke to nieco zbuntowany syn nowego pastora, drugi - Mal jest seksownym mężczyzną, otoczonym aura enigmatyczności. Obaj są przystojni i działają na kobiety jak magnes. Od razu wpadają w oko Eve - pięknej, popularnej i bogatej dziewczynie. Jednak jeden z nich skrywa sekret, który może okazać się śmiertelnym zagrożeniem dla niej i całego miasteczka i tylko ona może go powstrzymać.

Książka przyjemna, nie powiem, że nie. Ciekawa fabuła, fantastyka fantastyką, ale o czymś takim jak to jeszcze nie czytałam.
Minusem moim zdaniem jest mało rozwinięty wątek miłosny, de facto główna bohaterka nawet z nikim sie nie całowała, nie było zbyt wielu intymnych momentów, które ja osobiście bardzo lubie w ksiazkach.
Fajny był wątek zgadywania pełnego imienia Mal'a przez Eve. Niektóre jej pomysły były moim zdaniem bardzo zabawne, więc ten wątek chyba był moim ulubionym. No i jeszcze wątek Mal'a jako bohatera, było kilka scen w których był takim jej bohaterem i to akurat było urocze.
Kolejnym plusem jest bardzo fajna okładka, naprawde bardzo mi sie spodobała, ale to tak na marginesie. :)
No i co jeszcze? Chyba nie mam nic więcej do powiedzenia na jej temat. Jestem ciekawa, co będzie dalej, może w końcu rozwinie się trochę ten wątek miłosny, bardzo na to licze, bo brakuje mi tego w tej książce, ale za drugą cześć wezmę się pewnie dopiero za kilka tygodni albo nawet miesięcy, bo jak na razie moja lista książek do przeczytania jest tak długa, że nie wiem kiedy będę miała czas wcisnąć tam nową.

No ale whatever, dzisiaj tez jestem troche nieogarnięta, widze, że moje poprzednie zdanie jest bardzo rozbudowane i zajeło kilka linijek, chociaz mogłam jej skrócić hahahahah, dobra nie wiem, powinnam chyba iść spac, chociaż energia mnie rozpiera. Jak już powiedziałam whatever. :)

Kurde szukam w google "Cienie części" i wyskakuja mi jakieś wikipedie "Cień" albo "cienie do powiem" grrr.

Części:
1. "Cienie"
2. "Polowanie"
3. "Gorączka"
4. "Zdrada"

Co do 5 części nic nie wyczytałam jeszcze na jej temat, ale wiele osób spekuluje, że prawdopodobnie powstanie, no ale cóż, aktualnie nic nie wiadomo, nie czytałam jeszcze 4 części, więc nie wiem jak się skończyła i czy można ją kontynuować, więc nie wypowiem się na ten temat.

Jeśli chodzi o ekranizacje, nie ma na ten temat żadnych informacji, napewno wiele osób chciałoby zoabzcyć film, w sumie sama jest ciekawa jak by wyglądał, ale prędko się tego nie dowiemy. Dobrze by było gdyby w filmi bardziej rozbudowali wątek miłosny, no ale odbra, nieważne.
Fakt faktem adaptacja się na razie nie zbliża.

Kiss, A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku,
każdy komentarz sprawia nam przyjemność i motywuje do dalszej pracy.
Jeśli dodasz jakiś komentarz zajrzyj tu czasem, bo zwykle na nie odpowiadamy.
Alicja Dominika&Ulotna