21.07.2014

O nietypowej miłości ciąg dalszy - Trylogia Pięćdziesiąt Odcieni

Dwie ostatnie części trylogii Pięćdziesiąt Odcieni postanowiłam zrecenzować w jednym poście w związku z tym, że czytałam je jedna po drugiej i nie wydaje mi się potrzebne robienie dwóch oddzielnych recenzji.

Tytuł: Ciemniejsza Strona Greya
Autor: E L James
Tytuł oryginalny: Fifty Shades Darker
Ilość stron: 632
Seria: Trylogia Pięćdziesiąt Odcieni #2
Ocena: 6/6

Drugi tom bestsellerowej powieści E. L. James pt: „Ciemniejsza strona Greya”! Dalsze losy młodziutkiej studentki Ann Steel i jej burzliwego związku z charyzmatycznym miliarderem Christianem Greyem. 

Ana w końcu zerwała uzależniający związek z Christianem i zajęła się swoją karierą. Jednak pamięć o niezapomnianym kochanku i związku pełnym erotycznego napięcia sprawia, że Ana zmienia zdanie i wraca do Christiana. Wkrótce zaczynają uczyć się siebie nawzajem. Ana uczy się życia w luksusie i bronienia własnej niezależności, a Christian walczy ze swoją obsesyjną rządzą kontroli i proponuje jej zupełnie nowy układ. Kiedy wydaje się, że sielanka będzie trwała wiecznie, a świat możliwości stoi przed Aną otworem, ciemne chmury zaczną zbierać się nad nimi... źródło

Miałam napisać, że jestem pozytywnie zaskoczona tą częścią, ale nie jestem zaskoczona. Wiedziałam, że ludzie uwielbiają ta książkę z jakiegoś powodu. Po przeczytaniu pierwszej części wiedziałam, że mogę spodziewać się fajerwerków i to też dostałam. I o ile przy pierwszej części nie podobało mi się kilka rzeczy, przy tej już nie mam tego problemu i z czystym sumieniem stawiam tej książce najwyższą możliwą ocenę.

Wiem, że wiele osób nie przepada za tą serią ze względu na jej tematykę, na to, że jest w niej dość szczegółowo rozwinięty wątek erotyczny, a jednak ja ją uwielbiam. W tym tomie Christian staje się innym człowiekiem, poznajemy kolejne jego twarze, a wiele z nich wzbudza ogromną sympatię, żal, ba, nawet wzrusza. Przynajmniej mnie, bo przy okazji czytanie tej książki wzruszyłam się wiele razy.





Tytuł: Nowe Oblicze Greya
Autor: E L James
Tytuł oryginalny: Fifty Shades Freed
Ilość stron: 688
Seria: Trylogia Pięćdziesiąt Odcieni #3
Ocena: 6/6

„Nowe oblicze Greya”, trzeci tom  bestsellerowej powieści autorstwa E.L. James, ukazuje dalsze losy Ann i Christiana.

Przypadkowe spotkanie dało początek fali namiętności i miłości, która z czasem wcale nie osłabła. Wspólna codzienność okazała się dla nich nie lada wyzwaniem, któremu  Anastasia i Christian dzielnie stawiają czoła w imię tego, co ich łączy. Głębokie uczucie pary kochanków dryfujących po wzburzonym morzu uczuć, targani  namiętnością i rozterkami może zniszczyć były szef Any... Jack Hyde poprzysiągł zemstę i cierpliwie czeka na swoją szansę, by uderzyć w najmniej spodziewanym momencie. Niepewni tego, co zgotuje im los, razem czekają na to, co sie wydarzy... Czy najbardziej poruszająca historia miłosna tego roku zakończy się happy endem? A może piękny sen przerwie były szef Any? źródło

Zauważyłam, że bardzo często moją ulubioną częścią cyklów, jest ostatni tom, no i tak jest w tym wypadku. Jestem zachwycona zakończeniem tej historii, a jednocześnie jest mi przykro, że to już koniec. Przy okazji tej części autorka wielokrotnie sprawiała, że się wzruszałam, a nawet zalewałam łzami. Wydaje mi się, że ta część wzbudziła we mnie najwięcej emocji, najwięcej się tam działo.


Jack Hyde knuł swoje intrygi i muszę przyznać, że zaskoczył mnie trochę. Całą swoja osobą. Na początku wydawało się, że to taki niepozorny facet, że zniknie, a tu taka niespodzianka. ;) Nareszcie była tam jakaś akcja, trochę napięcia, oczekiwanie na kolejne wydarzenia. I chociaż wszystko zakończyło się dość szybko uważam, że taki wątek był tej książce potrzebny, bo dzięki temu pokochałam ją jeszcze bardziej.

Oprócz tego w książce znalazły się dodatki pozwalające lepiej poznać Christiana. Znalazł się tam moment z jego dzieciństwa oraz kilka scen z pierwszej części serii z jego perspektywy. Autorka świetnie się spisała opisując to, co działo się w głowie małego Christianka. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem i chętnie przeczytałabym tego więcej.

Części:
Pięćdziesiąt Twarzy Greya | Ciemniejsza Strona Greya Nowe Oblicze Greya 

Podsumowanie: Trochę mi smutno, że to już koniec, bo mam ochotę przeczytać więcej! Wiem, że nie każdemu pasuje ta książka, ale serdecznie wszystkim polecam przeczytanie całej serii. Nie bez powodu jest bestsellerem. ;)


Wyzwania:
Book Lovers 

16 komentarzy:

  1. Książki budzą rożne odczucia i co za tym idzie mieszane opinie. Mnie jakoś jeszcze nie kusi ta trylogia, więc jeszcze odpuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale mam nadzieję, że nadejdzie czas, w którym się skusicie :)

      Usuń
    2. Pożyjemy, zobaczymy:)

      Usuń
  2. Hoho! Co my tu mamy... nie bez powodu jest bestsellerem, przyznaję, ale oczywiście sama nigdy nie zamierzam tego przeczytać. Zupełnie nie dla mnie.
    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda! Naprawdę szkoda i tak jak wyżej pisałam, mam nadzieje, że w końcu się jednak na to skusisz :)

      Usuń
  3. Przeczytałam i nie żałuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam , ale może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie, do Greya mnie nie ciągnie.. Poza tym raczej nie czytuję literatury erotycznej i właściwie sporadycznie się na takową decyduję. Ale różne opinie o książkach James słyszałam i co tu dużo mówić, przeważnie negatywne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda trochę, mam nadzieję, że jednak się przekonasz. Albo przeczytasz chociażby po to, żeby wyrobić sobie własną opinię. Ja uważam, że warto spróbować, ;)

      Usuń
  6. O ile wiem, szykuje się ekranizacja serii, prawda? Książek nie czytałam, widziałam tylko recenzje, więc nie mam zdania na temat tej historii i jej bohaterów, ale może film będzie interesujący (mimo że tematyka zdecydowanie nie moja). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Ekranizacją się szykuje i jeśli chcesz obejrzeć film to polecam też książkę przeczytać. Myślę, że warto, chociaż jedną część przed filmem ;)

      Usuń
  7. Czytałam. Choć raczej nie przepadam za literaturą z tak znaczną dominacją erotyki, to jednak ta trylogia skradła moje serducho. ;-) Gorąco polecam ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. hm... przeczytałam cała serię i jest ŚWIETNA! własnie smutno ze to koniec bo tez bym przeczytała tego wiecej:)
    Wybieram sie na film! ;D czekam na ekranizacje calej seri:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się cała seria podobała, ale bez rewelacji.
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku,
każdy komentarz sprawia nam przyjemność i motywuje do dalszej pracy.
Jeśli dodasz jakiś komentarz zajrzyj tu czasem, bo zwykle na nie odpowiadamy.
Alicja Dominika&Ulotna