6.05.2013

Książka | Nieśmiertelny - Gillian Shields

Witam,
tym razem napisze troche o książce "Nieśmiertelny" Gillian Shields. Wydana w 2010 roku.

Opis:

"Wrzosowiska wznoszą się surową falą brązów, zieleni i fioletów. Puste wzgórza smaga wiatr. Stare mury pną się ku niebu, a rzędy okien wpatrują się w noc jak niewidzące oczy. To Wyldcliffe Abbey – elitarna szkoła z internatem dla dziewcząt…

Evie przyjeżdża tu jak na zesłanie. Wyobcowana i samotna sądzi, że spotkało ją największe nieszczęście – gdyby nie tajemniczy Sebastian, chłopak jakby nie z tego czasu i świata. Na spotkania z nim Evie wymyka się niemal co noc. Ale nawet jemu nie przyznaje się, że czasem na szkolnym korytarzu widzi dziewczynę zdumiewająco do niej podobną, lecz ubraną w staroświecką suknię. Nieznajoma chce jej coś powiedzieć, przed czymś ostrzec... Jakby znała jakiś sekret – o Evie i o Sebastianie...

Pierwsza miłość nigdy nie umiera

Noc, mgła i posępne krajobrazy są tłem powieści brytyjskiej autorki Gillian Shields. Klimat gotyckiego romansu i powieści grozy, duchy i sekrety, ponadczasowa miłość i zazdrość, klątwa i odkupienie składają się na tę nastrojową opowieść – stylową i wciągającą, z niezapomnianymi bohaterami."

 
 
Sięgnęłam po tą książkę... w sumie nie pamiętam już dlaczego. Pewnie znalazłam ją gdzieś w internecie na stronie empika albo w jakichś polecanych książkach i postanowiłam przeczytać.
Na początku bardzo mnie nużyła, do tego stopnie, że kiedy doszłam niemal do połowy odłożyłam ją i wróciłam do niej dopiero po miesiącu. Na początku po prostu jej nie trawiłam, nie byłam w stanie przez nią przebrnąć.
Kiedy sięgnęłam po nią ponownie już poszło znaczenie szybciej i zdecydowanie lepiej mi się czytało. Ciesze się, że poczekałam z nią zamiast od razu skreślać, bo przy drugim podejściu zdecydowanie mnie wciągnęła!
 
Kiedy babka Evie zaczyna chorować, dziewczyna jedzie do szkoły z internatem, żeby pozwolić jej spokojnie dojść do siebie. Na miejscu spotyka tajemniczego chłopaka. Co noc wymyka się na spotkania z nim. Jednocześnie wokół niej zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Dziewczyna widzi rzeczy, których nie powinna. Widzi kobietę, która próbuje ją przed czymś ostrzec. Ale o co może chodzić?
Czy Evie zorientuje się co jest grane w Wyldcliffe Abbey, kim są tajemnicze osoby z jej wizji i przed czym próbują ją ostrzec, zanim będzie za późno?
 
Jak już wspomniałam, na początku trochę ciężko mi szło, ale potem jakoś wrócił mi zapał i przeczytałam książkę do końca, z czego bardzo się cieszę.
Jest wciągająca, chwilami trzymająca w napięciu i pełna niespodziewanych wydarzeń. Szczególnie od połowy i zakończenie ciekawe i dość zaskakujące. Pojawia się w niej wiele rodzajów miłości - ta do mężczyzny oraz do przyjaciół i rodziny.
Niestety są też momenty nużące, ale ogólnie książka ciekawa. Coś nowego w moim książkowym repertuarze. Jestem ciekawa drugiej części!
 
Części:
1. "Nieśmiertelny"
2. "Zdrada Nieśmiertelnego"
 
Brak informacji o ekranizacji.
 
A.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku,
każdy komentarz sprawia nam przyjemność i motywuje do dalszej pracy.
Jeśli dodasz jakiś komentarz zajrzyj tu czasem, bo zwykle na nie odpowiadamy.
Alicja Dominika&Ulotna