21.02.2014

"Akademia Wampirów: W szponach mrozu" Richelle Mead

Tytuł: Akademia Wampirów: W szponach mrozu
Autor: Richelle Mead
Tytuł oryginalny: Vampire Academy: Frostbite
Ilość stron: 328
Seria: Akademia Wampirów #2
Ocena: 5/6

"Zuchwały atak strzyg na szanowaną rodzinę morojów wstrząsnął uczniami Akademii. Nadchodzi przerwa świąteczna i by zapomnieć o tragedii, wszyscy wyruszają do luksusowego kurortu narciarskiego. Rose jednak trudno myśleć o wakacjach. Do grona nauczycieli dołączyła legendarna strażniczka… jej matka. Na domiar złego Dymitr interesuje się inną kobietą, Mason nie ukrywa, że z chęcią zamieniłby przyjaźń na coś więcej, a tajemniczy i arogancki nieznajomy wpada na dziewczynę częściej, niżby sobie życzyła. Pośród sennych zimowych krajobrazów kryje się jednak niebezpieczeństwo. Czy Rose zdoła w porę je dostrzec?" źródło

"Akademia Wampirów: W szponach mrozu" to drugi tom tej wspaniale zapowiadającej się serii. Z przyjemnością sięgnęłam po tą książkę i aż mnie palce świerzbiły by zacząć czytać i przerzucać kartki ☺

Myślę, że w tym tomie więcej się działo. Wielka przyjaźń dziewczyn wciąż trwa ale pojawiają się bohaterowie pomiędzy nimi. Dymitr (jak wyżej napisałam) zaczyna się interesować inną kobietą niż Rose. Do akademii przyjeżdża matka dziewczyny a dodatkowo strzygi znowu atakują.
Nie ma co, dużo się dzieje i nie da się tego ukryć. Dzięki temu, książka wydaje się ciekawsza, oraz bardziej ekscytująca. Mnóstwo uczuć i myśli przelewa się przez główną bohaterkę. Wiele z nich wyrzuca z siebie, choć potem żałuje...

"W życiu mam jeszcze jeden problem - Dymitr. 
Zakochałam się w złym palancie. Cóż taka prawda."

W tym tomie pojawia się nowa postać, Adrian Iwaszkow. Jestem całkowicie i nieodwracalnie zauroczona tą postacią. Jest nieprzewidywalny, arogancki i wyjątkowy. Nie mogę powiedzieć, że go uwielbiam ale jestem szczerze zaciekawiona co dalej będzie się działo z moim małym ulubieńcem. 

 
"- Rose Hathaway, nie mogę się doczekać kolejnego spotkania. Jeśli jesteś tak czarująca, gdy jesteś wkurzona i zmęczona, i tak wspaniała, kiedy masz podbite oko i nosisz kombinezon narciarski to w szczytowej formie musisz być niszcząca.


- Jeśli przez niszczycielskość rozumiesz strach o swoje życie, to tak. masz racje."


Poza Iwaszkowem, możemy przyjrzeć się dokładniej chłopakowi o imieniu Mason Ashford. Uroczy chłopczyk dzięki któremu często się śmiałam. Zauroczony w Rose, często pokazywał się w tej książce, co nie zaprzeczę, podobało mi się. Z pewnością jest to wartościowa postać.☺ 

Jeśli chodzi o emocje które wzbudziła we mnie ta książka, to było nieźle. Śmiałam się bardzo często, bywało, że czułam się zawstydzona poczynaniami bohaterów czy też z nich dumna (rzadko mi się zdarza mieć takie uczucia wobec postaci z książki). Najgorszy moment, to był koniec tomu, podczas którego czułam, że łzy mi nabierają do oczu...

"Karma jest prawdziwą suką."

Jestem bardzo zadowolona z tej części. Cieszę się, że znalazłam czas by ją złapać i przeczytać. Bardzo przyjemnie i lekko się ją czytało. Nie dało się mnie od niej odciągnąć. ☺ 
Co do okładki... No cóż, uznajmy, że moje zdanie nie uległo zmianie co do tej oprawy graficznej serii.
Podobała mi się czcionka (co w poprzedniej części nie powiedziałam) która nie była za mała ani za duża.

Części:
Akademia Wampirów |  W szponach mrozu Pocałunek Cienia Przysięga Krwi W mocy ducha Ostatnie poświęcenie

Podsumowanie: Bardzo dobrze napisana książka, zdecydowanie zachęcająca do sięgnięcia po kolejny tom z tej serii ☺


Wyzwania:

20 komentarzy:

  1. Nie czytałam "Akademii Wampirów", ale słyszałam o tych książkach wiele dobrego. Już po cytatach widzę, że dużo tracę. Jeśli będę miała okazję ją przeczytać, to z przyjemnością to zrobię. Aż jestem ciekawa co się stało pod koniec tomu, że wzbudziło w tobie tyle emocji. Świetna recenzja :) Bardzo mnie zaciekawiłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację myśląc, że dużo straciłaś! ☺
      Naprawdę polecam!
      + dziękuję bardzo się starałam :3

      Usuń
  2. Jedna z moich ulubionych serii ;) Czekałam z niecierpliwością na premiery kolejnych tomów. Im dalej - tym lepiej, takie jest moje skromne zdanie, tak więc nie zwlekaj z sięgnięciem po kolejne tomy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie będę zwlekać! ☺
      Ta seria jest wspaniała! ♥
      Cieszę się, że nie muszę czekać na premiery, nie będę żyć w stresie ☺

      Usuń
  3. Nie czytałam serii , ale chwilowo sobie ją daruję . Znudził mnie motyw wampirów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak ten motyw wyprzedza wszystkie inne na rynku ale naprawdę polecam! ;)

      Usuń
  4. Pierwszy tom "Akademii wampirów" leży na półce i spokojnie ( albo i nie) czeka na przeczytanie. Niestety wyprzedzają go "Piękne istoty", które Doomisia męczy i nie ma ochoty na dalsze ich czytanie.
    Dodatkową przeszkodą jest "Makbet", który również wyzwala w Doomisi mordercze zamiary, ale cóż, sam się nie przeczyta :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że prędzej czy później sięgniesz po tą serię! ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Czytałam, bardzo lubię tą serię. Już się nie mogę doczekać ekranizacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej to tak samo jak ja! Odliczam dni do premiery pierwszego tomu i mam nadzieję, że drugi też zekranizują ;)

      Usuń
  6. Bardzo lubię :D czytam własnie 4 tom i dla mnie każdy kolejny jest lepszy od poprzedniego :) Uwielbiam jak Adrian mówi do Rose "mała dampirzyco" heheh :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha też to uwielbiam!
      Książka mnie tak zachwyciła, że z pewnością do niej powrócę nie wiem jak Ty ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Nominowałam się do Liebster Award! Zapraszam do zabawy:
    http://oceniajac-ksiazki.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ją na swojej półce jednak nigdy jej nie przeczytałam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie dlaczego?
      Ta seria jest rewelacyjna! <3

      Usuń
  9. Rzeczywiście, jak na razie najlepszy tom z całej serii (nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z kolejnymi tomami :P). Aż strach pomyśleć co będzie dalej :D

    Recenzja dodana do wyzwania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przeczytasz, nie dowiesz się! ☺
      Ale zdradzę, że będzie ciekawie ♥

      Usuń

Drogi Czytelniku,
każdy komentarz sprawia nam przyjemność i motywuje do dalszej pracy.
Jeśli dodasz jakiś komentarz zajrzyj tu czasem, bo zwykle na nie odpowiadamy.
Alicja Dominika&Ulotna