20.04.2015

ŹRÓDŁO NADZIEI


Tytuł: Źródło Nadziei
Tytuł oryginalny: The Water Diviner
Gatunek: Dramat
Produkcja: Australia, Turcja, USA
Premiera: 13 marca 2015 (Polska) 2 grudnia 2014 (świat)
Reżyseria: Russell Crowe
Scenariusz: Andrew Anastasios i Andrew Knight
Obsada:
Russell Crowe jako Connor
Olga Kurylenko jako Ayshe
Yılmaz Erdoğan jako Major Hasan
Miłość rodziców jest bezgraniczna. Główny bohater, Australijczyk Connor pokazuje nam jak bardzo wyruszając w podróż w poszukiwaniu ciał swoich synów, którzy zgineli w walce o Gallipoli w Turcji.


Alicja Dominika: Oto post z serii WYJŚCIA Z KLASĄ DO KINA. Czasem trzeba się wyrwać i spędzić chociaż jeden dzień gdzieś indziej niż w szkole. Zwykle te wypady kończą się morzem łez, przynajmniej dla mnie, bo filmy wojenne za mocno oddziałują na moją psychikę. Chociaż nie było tak źle jak przy Mieście 44. Tym razem starałam się trzymać nerwy na wodzy, ale łez i tak nie udało się do końca opanować. 

Nikt z klasy chyba nie interesował się za bardzo tym na co idziemy, tak jak mówiłam - byle spędzić dzień gdzieś indziej niż w szkole. Większość osób z klasy nawet do ostatnich chwil nie wiedziała jaki film ma tytuł! Niewiele się od nich różniłam, o filmie wiedziałam tyle, że gra w nim Russell Crowe. Dzięki temu mogłam odkrywać film powoli, z każdą minutą dowiadywałam się coraz więcej. Film nie wciągną mnie od samego początku, ba, na początku nudził mnie i marzyłam o tym, żeby jak najszybciej się skończył! Z czasem wciągnął mnie bez reszty. Dosłownie utonęłam w tej historii.

Ocena: 5/6


Ulotna: Nadchodzi taki dzień, kiedy trzeba w końcu zaczerpną trochę kultury! Jak każdy wie, uczeń/student jest stosunkowo biednym człowiekiem pod względem finansowym dlatego najtaniej było wybrać się do kina. Źródło Nadziei wybrał nasz nauczyciel od historii i wszyscy (mam na myśli moją i Alicji zacną klasę) się zgodziliśmy (byle by wyjść ze szkoły).


Nie wiedziałam na co idę, poza faktem oczywistym, coś związane z historią. Nie zagłębiałam się w tematykę, nie oglądałam zwiastunów ani nie czytałam recenzji. Dzięki temu nie miałam żadnych oczekiwań wobec filmu.

Opowieść wciągnęłam mnie w sumie od razu. Zaciekawiła mnie i wzruszyła w pewnym momencie. Była niesamowita. Z sali kinowej wyszłam dopiero po napisach i nie, to nie tylko dla tego, że szukałam polskiego wkładu w filmie. ☺


Mimo to, jak każdy film, ma swoje wady. Jedną z największych według mnie jest częściowa przewidywalność. Szybko domyśliłam się pewnych rzeczy, choć nie wszystkich. Na przykład pod koniec filmu była taka scena, którą wszyscy przewidywali z wyjątkiem mnie. To chyba kwestia logicznego rozumowania a nie serca i uczuć.

Podsumowywując, warto obejrzeć nawet jeśli jest trochę przewidywalny. Uwaga! Osoby które łatwo się wzruszają lepiej niech mają paczuszkę chusteczek przy sobie! ☺

Ocena: 5/6


7 komentarzy:

  1. Pewnie kiedyś obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. My z klasą pewnie też pójdziemy do kina po egzaminach, ale jeszcze nie wiem na jaki film.

    OdpowiedzUsuń
  3. mamo ja niestety muszę spasować z filmami, książkami i przyjemnościami ://
    teraz testy a od przyszłego tygodnia nadrabianie ponad miesiąca nieobecności.. jak ja nie lubię szkoły, i jeszcze to walczenie o do stanie się do ogólniaka w maju.. takie rozkiminy, przepraszam :p
    ja uwielbiam wojenne klimaty! koszary,wojsko,okopy te sprawy :D
    kiedyś się tym zainteresuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zachęciłyście. Z pewnością go obejrzę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyciskacz łez? Chętnie na jakiś nostalgiczny wieczór. Filmy wojenne pokochałam, głównie te związane z II wojną światową, ale ta pozycja wygląda interesująco.
    Pozdrawiam i zapraszam. KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dawno słyszałam o tej książce, a twoja recenzja utwierdziła mnie że powinnam ją przeczytać :D

    Zapraszam do siebie ! :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku,
każdy komentarz sprawia nam przyjemność i motywuje do dalszej pracy.
Jeśli dodasz jakiś komentarz zajrzyj tu czasem, bo zwykle na nie odpowiadamy.
Alicja Dominika&Ulotna